Sunday, July 4, 2010

profesionalisme

Assalamualaikum wbt..

selesai sudah KOP..safety training workshop plak menyususl esok..phew~

sepanjang 2 ari KPO, i realized so many things..antaranye, profesionalisme..exco ke-37 GPMS cawangan khas UiTM malaysia ni terdiri dari ramai muke2 baru..even ade yang baru first time masuk GPMS pun, da ditarik untuk jadi seki..masa gi pangkor aritu, kitorang enjoy..time to know each other..have fun..masak sama2, main kayak, snorkeling, jungle tracking, nite walking, sukaneka..sume aktiviti2 yang membuatkan kitorg lebih rapat..nama pun program Team Building kan..so, untuk memupuk semangat ke'pasukan'an [apekah??]..but then, when it comes to KOP (kursus organisasi persatuan), no more enjoy..mood tukar jadi serius..fokus juz to keje keje n keje saje..

kitorg mula program dari pukul 3 ptg ari jumaat..taklimat n talk pasal GPMS, cara2 persuratan, procedure2 berprogram, the YDP assign tugas2 untuk exco, berdiskusi pasal program untuk setiap exco, dan presentation..then, abg Jo (penasihat) bagi talk n nasihat..mule pukul 1 pg sume exco start buat paper work untuk program teras yang di pegang masing2..aku tolong din buat proposal untuk program SKAU (selangkah ke alam universiti)..kitorg lepak kat kedai mamak je..lebih kurang pukul 5.30 pagi baru siap then baru dapat tido kejap..after subuh, kitorg gi sarapan, then siap2 untuk sambung program (perbentangan kertas keje)..aku n din memang x mandi r kan pagi tu..kitorg tido pun kat surau je kejap sementara tunggu subuh..aku nak balik umah, memang x pada r..silap2 x sampai semula kt uitm..pas presentation sume, aku curi masa jap gi kolej dila untuk mandi n solat..pastu sambung lagi dgn talk sampai ptg pukul 6..pas lepak solat asar, maghrib n makan, baru aku gerak balik umah..so paham2 je la kan pas lebih kurang 31 jam keje ngan rest lebih kurang 3 jam je, camne keadaan aku bile sampai umah..mak aku pun kate kitorg ni melampau..tp nak wat camne..ni keje, tugas n amanah..so jalankan sebaik mungkin..

ni salah satu yg wat aku candu dgn GPMS..time enjoy, kite enjoy..sampai mereng..tapi time keje, kite keje dgn serius..xde istilah kawan, bff, bf gf..yg ade cume profesionalisme..kalau buat salah, tetap kena marah..tetap kena bom kaw2 punye time present..tetap kena tegur..tapi time enjoy, bonding kite memang sgt kuat..

so that's all untuk KOP..insyaAllah perancangan sepanjang tahun yg kitorg buat selama 31 jam ni akan dilaksanakan..

wslm..

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..