Tuesday, July 13, 2010

jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri..

Assalamualaikum wbt..

Arini idop aku diselubungi misteri…

Da masuk minggu ke2 kat kolej ni, tapi sampai skg batang idong rumate aku pun x Nampak..mase awai2 aku datang pun, barang2 die da penuh da..tersusun elok..siap berhabuk agi..aku agak2, die mesti x wat clearance last sem..student dentist memang x yah buat clearance sebab diorang x cuti panjang pun..cuti sem diorang dalam seminggu jek..so aku pun buat bodoh je la sepanjang seminggu lebey nih..aku x kesah pun xde teman kt bilik ni..agi best asenye..tapi aku pelik gak la kan..dentist skg tengah ade kelas..bukan cuti pun..nape yg rumate aku ni x balik2? Die x gi kelas ke?nak kate die x dok kolej, susah gak..sebab sume barang2 die ade kat sini..kain baju,barang2 mandi,kasut,barang perhiasan,bantal, selimut..pendek kate, segalanya lah..kalau dah sume barang die kat sini, orangnye dok mane? X gi kelas ke???

And tadi, aku terjumpe kunci bilik ni die tinggalkan dalam locker..yup, aku terpakse buka locker die tadi sebab nak tengok kosong or penuh..bile aku tgk, locker die penuh dengan baju n barang2 peribadi..pastu aku ternampak kunci bilik die sangkut kat salah satu hanger dalam locker tu..nape die tinggalkan kunci?? Kalau pun die x nak buat clearance kat ofis kolej, kemas la barang2 die..pack and bawa balik..ni x, barang pun die tinggal, kunci pun die tinggal..means, die memang x kan dapat masuk bilik ni kalau aku xde kat bilik..nape die buat camtu??ape masalah kat sini sebenarnye?? Die memang sepatutnye duduk kat bilik ni or die x mendaftar pun sebenarnye untuk sem ni?? Adoi..confusion..

Nak report kat pejabat, cam malas plak..kang kalau budak ni ad ekes kat luar ke, aku plak yg kena jadi saksi kat mahkamah nanti..nak cari sendiri, xtau nak cari kat mane..no tepon ape pun xde..hmm..maybe tunggu sampai hujung minggu ni..kalau die x balik gak, aku terpakse la report kat pejabat..barang2 die nih da la banyak..x larat aku nak kemas kan..banyak yg teramat..gaya memang dah macam x nak balik rumah..huhu..


6 comments:

picairin said...

beb... bab kunci tu ak rasa mayb dia duplicate kot... apa2 pom xsalah tanya ofis... atleast dptkan 6ber fon... tanya napa tak balek...just an opinion...=)

tqah said...

orait bebeh..memang igt nak gi ty kat ofis..tp blom ade kesempatan agi..slalu kua dr bilik pepagi, balik semula dah mlm..ofis da tutup..huhu..neway, thanks for ur opinion..

Anonymous said...

btol ke hang ada rom8??
tah2 khayalan hang je kut..
cba tanya ofis hang dok ngan sapa..
leh gak kenai2 muka dia..
tah2,dia dah........

tqah said...

hehe..aku baru dapat news yg budak nih sakit..kena operate kt spital..so die x dpt dtg kolej untuk wat clearance..bile die da kuar spital nti, die dtg amek brg2 die..so aku memang xde rumate r sem nih..yabedabeduu~~bilik ni aku sorg yg punyer!!hehe..

Anonymous said...

pe punye sengal rom8..
dah tau bdak tu sakit,p la melawat dia.nie leh yabedabudu lg...

tqah said...

la..die bukan rumate aku..die tumpang barang kt bilik aku je sbb die dok bilik aku sem lepas..agi pun, bukan aku kenai..

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..