Thursday, July 1, 2010

kalau bukan kita, sape lagi? tolong bertindak

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah..akhirnya aku sampai kat umah after 3 days berkampung kat teluk segadas, pangkor..alhamdulillah jugak sebab program ni berjalan lancar, semua keje dapat dibuat dgn jayanye n semua org enjoy n happy sangat..

input yang aku dapat dari program ni:
1. team work
2. cooperation
3. amanah
4. sharing
5. ikhlas

lagu yg menusuk jantung aku:

di sini lahirnya sebuah cinta
yang murni abadi sejati
di sini tersemai cita-cita
bercambah menjadi warisan

andai ku terbuang tak diterima
andai aku disingkirkan
kemana harus ku bawakan
kemana harus ku semaikan
cinta ini

betapa..dibumi ini ku melangkah
ke utara selatan timur dan barat
kujejaki

aku bukanlah seorang perwira
gagah menghunus senjata
namun hati rela berjuang
walau dengan cara sendiri
demi cinta ini

ku ingin kotakan seribu janji
sepanjang kedewasaan ini
ku ingin sampaikan pesanan
akulah penyambung warisan

aku mungkin x mampu nak berjuang di medan perang..aku pun xde duit untuk bagi kat anak bangsa..tapi aku ade kudrat n ilmu yang mungkin boleh dikongsi dengan anak bangsa.. GPMS is all about malay..not politic..GPMS is non-political..perjuangan GPMS ialah berkaitan dgn org melayu..x kire la aku ni sokong umno ke, pkr ke, pas ke..as long as isu berkaitan dgn melayu, here GPMS is for..

i don't even care if people call me racist..aku rasa aku x buat salah kalau aku melebih-lebihkan bangsa aku sendiri..aku x amek hak orang lain..aku cuma mempertahankan hak bangsa aku sendiri..hak yang makin lama makin menipis..makin berkurang..sebab orang melayu sendiri yang terlalu bertolak ansur..ni negara kita..tanah kita..kenapa perlu bertolak ansur? kita sendiri akan ditolak beransur ansur kalau terlalu bertolak ansur..apa yang kita dapat sekarang adalah atas perjuangan orang2 melayu dulu, atuk nenek kita yang berjuang mempertahankan hak kita..adil ke kalau kita yang dah dapat kesenangan atas perjuangan orang2 melayu dulu, duduk diam x buat ape2 utk mempertahankan hak tu untuk adik2 kita anak2 bangsa kita pulak nanti? adil ke? kita bertuah n hidup selesa sebab perjuangan atuk nenek kita..so kita pun perlu baut benda yang sama utk kesenangan anak2 kita nanti..

ingat! orang melayu x amek hak bangsa lain..tapi mempertahankan hak sendiri sahaja..kita dah berjaya mungkin..dah sampai ke universiti..masa depan yg cerah tgh tunggu kat depan..tapi adik2 sebangsa kita yg kat kampung2 kat kawasan pedalaman mcm mana? kita orang melayu je yang boleh tolong melayu..x kan nak harapkan bangsa lain pulak? x mungkin kan...so please do something..tanam rasa sayang kepada bangsa seagama kita ni walaupun xde pertalian darah..jangan pentingkan diri sendiri..pikir kita je nak berjaya..hulur2kan lah sikit sumbangan pada anak bangsa dan agama..

wallahualam~~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..