Monday, November 3, 2008

final exam. the end of my third semester



yea, sekarang tengah exam week...
Tapi hari ni aku tengah lepak2 kat rumah...
Lepak makan angin, merehatkan minda...
Padahal exam tak abes lagi ni..
hampeh je...
aku dah lepas 3 paper..
Ethic relationship, reading & critical thinking, n nutrition..
dalam 3 paper ni, nutrition agak membunuh..
reading & critical thinking pun..
sebab carry mark aku sikit..
tapi reading & critical thinking tu xpe lagi..
2 jam kredit je..
dan bukanlah major subjek pun..
tapi nutrition sangat penting..
as a food tech student, subjek nutrition sangatla penting.
3 jam kredit..
kalau tak score, rasa cam tak layak pulak nak jadi food tech student..
tapi carry mark pun sikit gak..
setakat lulus je...
sebab tu aku cuak..
hmm......
tawakal je la..
another 3 subject to go..
organic chem, food microbe n physical chem..
aku takut untuk food microbe..
my lecturer dah warning awal2..
final exam ni 4 5 kali ganda lebih susah dari test..
sedangkan test2 pun aku dah rasa susah..
ni kan pulak final..
tapi my carry mark quite ok..
26.4/30..
takla terlalu bagus..
tapi rasanya dapat membantu aku untuk cover final ni..
another 10% from lab report..
tapi markah lab report tak tau..
so tak dapatla nak agak..
tapi rasa2nya paling sikit pun dapat 6/10..InsyaAllah...
physical chem n organic chem rasanya boleh survive..
carry mark agak memuaskan..
gap pun banyak antara subjek2 ni..
so adalah aku masa untuk nak wat revision lagi..
tak macam nutrition ni, takde gap langsung..
kena pulun semua dalam masa 1 hari..
whew...nasib baik dah lepas...alhamdulillah..
mood arini biasa je..
rasa relax je bila dok kat rumah ni..
tapi jap lagi kena balik kolej la..
bukan boleh lama2 sangat kat rumah..
sebabnya aku takkan study langsung bila kat rumah ni..
malas tu automatik muncul..hehe..
so kena la balik kolej n struggle for next paper pulak..
this thursday..........
Paper aku abes 15hb..
that is the end of my third semester..
wow, so fast.........
dah nak masuk separuh perjalanan aku kat universiti..
dah nak masuk sem 4 pun..
tinggal 5 sem je la lagi..
hopefully this last 5 semester will give me more success..
aku nak dapatkan keputusan yang paling cemerlang...
aku nak gembirakan n banggakan mak aku...
may be we have some lacking in one side..
but we have an extra at the other side...
camtu la kejadian dan aturan Tuhan..
sangat adil.................................
so walau apapun yang terjadi.....
walau halangan ape pun yang terpaksa ditempuh...
walau seberat manapun ujian yang mendatang...
i have to be strong..
remember this..
Tiqah, you have to be strong...for your mum..
for the one you love...for yourself..
remember Allah always and pray for His blessing...
InsyaAllah, you will happier ever after...

Tiqah,
walau sekencang mana ribut melanda..
walau seganas mana taufan menghempas..
teruskan langkahmu..
berjalanlah tanpa henti...
berjalanlah menuju impian..
jangan sesekali toleh ke belakang..
dan jangan sesekali mengambil kira tohmahan manusia..
kerana kamu ada DIA.........
yang sangat mencintai kamu....................

Tiqah, walau apapun yang terjadi, berjalanlah tanpa henti......................................

2 comments:

Anonymous said...

pandai mplak hang bersyair????maknanya jiwang gak la nie...hahahaha,ak ingat ke anti laki

tqah said...

post ni xde kaitan ngan laki ek..apsal lak tetiba ckp pasal anti laki??huhu

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..