Friday, October 24, 2008

~my premier debate~

dah sampai rumah akhirnya...lega sekejap...
minggu yang sangat hectic! memang meletihkan..
akhirnya kesengsaraan aku untuk 2 minggu terakhir ni dah berakhir..
debat dah selesai..
alhamdulillah..kemenangan di pihak kami..
thanks a lot to all my team members..nadiah, ida n tqah(not me)
diorang banyak sangat menyumbang untuk kebaikan kumpulan kami..
dan akhirnya kami memang..bersyukur yang teramat..
tapi nak dapat kemenangan ni bukan senang..
banyak benda yang terpaksa kami korbankan..
aku tak pasti pasal kawan2 aku..
tapi aku memang rasa teramatla stress, pressure, tension dan yg sewaktu dengannya..
mana taknye, yang lagi 3 orang team members aku tu dok kolej melati..
aku je yang dok kat delima..delima 1 lak tu..
so aku la yang terpaksa berkorban jalan kaki malam2 ke melati redah hujan..
semata2 nak wat discussion dengan diorang pasal debat kami ni..
dengan keadaan aku yang banyak test..
bayangkanlah hari khamis malam aku debate..
tapi khamis siang ada test..
jumaat pagi pun ada test..
tapi aku memang takde mas nak study..
nak wat research pasal tajuk debate pun berhari-hari..
nak wat text lagi..nak menghafal point lagi..
so aku memang tersepit..
mana 1 yang patut aku wat dulu??
tapi pengalaman debate ni memang tak dapat nak lupa..
selama ni aku boleh je nak bercakap depan orang dengan selambanya..
gemuruh tu ada, tapi boleh di kawal..
tapi masa debate tu, aku memang takleh nak kawal gemuruh aku..
sangat2 takleh..
aku pun taktau nape..
aku dah la first speaker..lagi la bertambah teruk gabra aku..
aku pegang kertas pun dah shaking gler kertas tu..
dah la kamera fokus dekat gler..mesti sume audience pun nampak aku meggeletar..hadoi..
point aku dah ok..but masa rebutt memang leceh..
serabut betol aku masa tu..
nadia soh rebutt point ni, ida soh rebutt point tu, tqah soh rebutt point lain lak..
dah berhelai-helai kertas kt meja aku..serabut gler..
last2 spoil je masa rebuttle time..dah la gelabah, kertas serabut lak..ntah apa aku ckp ntah..
aku rasa judges pun mesti tak paham..
yg paling scary, dekan adalah salah sorang judges!
tapi overall ok..nice experience..
kalau diberi peluang lagi, aku nak join lagi..
tapi kalau boleh janganlah aku jadi first speaker lagi..
cukup2la tu..biarlah aku jadi speaker yang tengah2 sikit..
n kalau boleh, biarlah debate bm lak..
bi ni leceh sikit la..kena dengar betul2 apa yang pihak lawan cakap..
nak rebutt pun kena create ayat betul2..
kang grammar la salah..apa la...susah...
n 1 more thing is..biarlah tanpa ade sebarang tekanan dari luar..
biarlah aku boleh bagi sepenuh komitmen kat debate je..
kalau tak otak aku susah nak fokus..
macam debate ni lah..tengah debate tapi otak dok pikir bila nak study utk test, final..
bila nak siapkan assignment..huhu..so debate ni jadi membebankan..
ingatkan nak take picture untuk kenang-kenangan masa debate tu..
tapi disebabkan sibuk yang teramat sebelum debate ditambah dengn kegelabahan yang melampau,aku lupa nak bawa kamera masa tu..
so takde la apa2 pic masa debat..
tapi Ab selaku AJK malam tu ada take pic kitorang..ade la 3 4 keping..
ingat nak minta dari dia je..
kalau dapat, nanti aku upload kat sini..
wasalam.....

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..