Tuesday, October 14, 2008

Dinner.Test.Sibuk.Exam.

Penat..Letih..Serabut..Sakit otak..sume ada la pendek kata...
Penatnya minggu ni. Minggu ni adalah minggu second last aku menghadiri kuliah sebelum study week n final exam. Actually, takde study week pun. Konon2 study week dari 25 Oktober sampai 29 Oktober. Tapi 25hb tu hari Sabtu. 10hb dah mula first paper, iaitu hari Khamis. Tak sampai seminggu la study weeknye. Bukan lah 'week' namanya. Hadoi.

Hari Sabtu yang lepas, aku buat jamuan raya kat rumah. Nak cakap 'open house', bukanlah 'open house' sangat pun. Makanan sikit2 je. Mak aku buat mi kari, soto n mi sup. N kuih2 raya pun banyak lagi, lebih kurang desert la tuh,hehe. Ramai kawan2 aku yang datang. Coursemate aku hampir semua datang. 4 orang je tak dapat datang atas masalah2 tertentu. Kawan2 matrik aku ada 6 orang. Lama tak jumpa diorang, seronok sangat rasanya bila dapat berkumpul. Diorang memang sengal. Abes semua port kat kawasan umah aku diorang nak bergambar. Kat mesin basuh pun layan gak,hahaha. Abes semua topi kebun, cangkul n penyapu mak aku diorang sebat.h Mak aku pun jenis melayan, makin la menjadi jadi bebudak tuh. Apa2 pun, sangat2 la best. Tapi masa coursemate aku dah mula sampai, aku dah kurang layan diorang. Ramai sangat. Tak terlayan. Sampaikan aku sendiri pun terlupa nak makan.
Disebabkan jamuan raya tu, sepanjang hari tu aku sibuk sangat. Malam tu memang tidur nyenyak abeslah. Hari ahad pulak aku ada training SUA. Dari pagi sampai tengahari je. Malam aku ada dinner. Cakap pasal dinner ni, kekalutan terjadi. Baju yang aku nak pakai untuk dinner tu siap last minute. Mak aku cakap nak hanta baju tu dalam pukul 6 petang, sebab abang aku guna kereta ke Gombak. Tapi tup2 pukul 6.30 abang aku masih belum sampai lagi kat rumah. Jem teruk kat KL. Aku dah cuak. Aku nak pergi dinner naik kereta kawan ni, kang kalau aku lambat, tak pasal2 kena tinggal. Suppose at 7.30 pm kitorang dah kena masuk hall. Tapi 7.30 mak aku baru sampai kat kolej untuk bagi baju. Apalagi, kelam kabut aku siap. Pakai je mana yang sempat. Dalam kereta baru nak cari invitation card, baru nak sarung sandle betul2, baru nak betulkan tudung, baru nak pin selendang. Nasib baik lah masa sampai kat tempat dinner tu, masih ada lagi yang juga baru sampai. Ingat kami je yang lambat,hehe.
Dinner ok, semuanya takde masalah. Makanan sedap, tapi aku tak makan banyak sangat malam tu. Kepenatan sepanjang hari, hilang selera makan. Rasa rugi pulak bayar RM40 untuk apa yang aku makan tu. Kalau gi kat kedai, RM10 pun tak sampai. Tapi dah memang wajib hadir jamuan ni, redha je la. Pukul 11.45 aku n kawan2 satu kereta kuar dari hall. Dah tak larat nak tangkap2 gambar dah. Dah penat + ngantuk. Hari isnin dah la ada kelas pukul 8.30 pagi. Ada test pulak tu.
Minggu ni memang sangat kalut untuk aku. Hari isnin lepas aku ada 2 test. Hari ni; selasa, aku ada presentation. Alhamdulillah. Walaupun dalam keadaan tergesa gesa, presentation tu berjalan lancar. Esok; rabu, aku kena submit 2 lab report yang mana aku masih belum siapkan lagi sekarang ni walaupun sekarang dah pukul 6.11 pm. Otak aku sangat penat. Hari ni kelas dai pukul 8.30 pagi sampai 4.30 petang full. Nampaknya malam ni lah baru aku mula buat lab report tu. Hari khamis ni pulak ada debat. Waaaaaa!!!!! Ni lagi satu bala minggu ni. Sampai sekarang team aku masih tak cukup point. Kami sendiri cuak dengan argument pihak lawan. Mana la tahu point diorang unexpected. Khamis jam 8.15 malam, penentu segalanya.huhu.
Hari jumaat baru boleh bernafas sikit.
Next week adalah hari test sedunia. Biasalah, dah akhir2 minggu ni, semua lecturer nak buat test terakhir. Boleh tahan berasap aku. Setakat ni yang pasti test Nutrition n Organic Chem. Aku pasti test Physical Chem bakal menyusul. Cuak!
Jadual Final Exam aku:
  • CTU 553 (Hubungan Etnik) 30/10
  • BEL 462 (Reading n Critical Thinking) 1/11
  • FST 501 (Food Nutrition) 2/11
  • CHM 412 ( Organic Chemistry) 6/11
  • MIC 500 ( Food Microbiology) 11/11
  • CHM 431 (Physical Chemistry) 15/11

Ini bermaksud, 15hb baru aku boleh bernafas,huhu. Gap ada yang banyak, ada yang sikit. Aku kena manfaatkan study 'week' aku sebaik mungkin. Lebih kurang 2 minggu je lagi nak final. Tapi aku masih berserabut lagi. Hopefully, dipermudahkan. Ya Allah, beri kekuatan kepada aku.

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..