Friday, December 14, 2012

rezeki aku harini (^^)



Alhamdulillah. Murahnye rezeki aku harini.

Pagi ni terbangun lambat. Pukul 7.25 pagi! Astaghfirullah.

Kelam kabut pegi dapur masak sayur kubis masak lemak. Dah berjanji dengan kawan kt tempat keje harini aku masak sayur dan nasik, die lak masak lauk ikan kicap. Nanti lunch kite makan bersama. Sebab tu memaksa diri jugak untuk masak walaupun dah bangun giler lambat!


Lepas masak, kena kutip kucing-kucing si cemokey, dempak dengan bulat pulak. Isikan friskies penuh-penuh dalam bekas diorang kasik diorang makan.

Lepas tu lelaju pegi masak nasik untuk kucing-kucing tu makan tengahari nanti. Adik aku masih membuta. Nanti tengahari pepandailah dia bagi makan kucing-kucing tu. Ikan pun aku dah siap rebus siap-siap malam tadi. Tinggal gaul dengan nasik je kasik kucing makan.

Friskies Cuma untuk breakfast jek. Hihihi.

Pukul 7.45 pagi baru nak mandi. Pukul 8 pagi dah siap nak gerak ke opis dah. Ingatnye nak bawak roti untuk breakfast makan kat opis. Tapi sebab dah kelam kabut mengisi bekal, uruskan itu ini, dah naik motor baru aku teringat roti kat dapur.

Alahai. Takde rezeki. Biar je la. Kat opis ade stok biskut.

Sampai opis, makan biskut dengan hot choc. Dalam pukul 9.15 pagi, tetiba kawan aku dating kat aku.

“nah mihun goreng. Akak bawak untuk kau”

“hah? Yeke? Waaa. Macam tau-tau je saya tak sempat masak sarapan tadi. Makan biskut je”

“hehehe. Saje bawak untuk kau. Akak masak malam tadi. Masak banyak. Pagi ni akak panaskan. Takpe kan?

“tak kisah kak. Saya ni telan je ape pun yang halal. Hehehe”

Alhamdulillah. Dah la sebekas penuh. Sekali dengan berketul-ketul nugget jenama Nutriplus (promote ni promote hihihi) yang sedap. Peh, kenyang den!

Alhamdulillah Ya Allah atas rezeki yang Kau bagi ni.



p/s: Esok mak balik setelah 4 hari bersuka ria kat Vietnam. Mak, cepatlah balik. Kucing-kucing mak ni rindu kat mak. Ekeke~


No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..