Sunday, October 23, 2011

GEMUK? so what?

a'ah memang sekarang aku sendiri pun perasan badan aku makin naik. dalam bahasa kasar, aku makin gemuk. mana tak gemuk wei. pepagi sebelum gi keje dah melantak. sampai ofis duduk je ngadap komputer sampai tengari. nak jalan-jalan, kang orang kate aku ngelat pulak. tengahari pi makan pastu masuk balik 'debuk' dok balik ngadap komputer sampai petang. balik keje naik motor bukan jalan kaki. sampai rumah je terus baring-baring. penat keje la kate kan. pas solat maghrib, makan. pastu mate berat terus pi tido.

dengan rutin macam ni, memang jangan harap lah nak kurus macam erra fazira.


dah muak kot aku dengar orang cakap
"weyh tiqah ko dah gemuk la sekarang"
"eh apsal ko macam dah berisi beb?"
"tembam dow ko sekarang"
"minaci bahagia nampak?"


aku gemuk, so? ade aku kisah?muahahaha.

ah biar. aku memang suke makan banyak sebab mak aku masak sedap. kau ade? agagaga!

dah-dah jangan tegur aku gemuk. aku takkan diet. tak best tak dapat makan tau tak. hilang nikmat dunia.

harini pun aku dah menternak lemak lagi buat kesekian kalinya. gi jalan-jalan kat Sunway Piramid, singgah makan kat Fiq & Olive. mediterranian style. ala-ala arab gittew. yang pasti, HALAL. nak tau aku makan ape? Carbonara Pasta yang melimpah-limpah cream cheese dengan ayam and mushroom. pastu minum strawberry illusion namanye. yang membumbung krim atas die, strawberry sos pun leleh-leleh. pastu tambah lagi, makan potato baked with beef and cheese. ala-ala lasagna tapi without lasagna sheet. lapis-lapis mashed potato dengan beef and mayonis. pastu baked dengan mozarella cheese tebal atas die.

Peh! dapat bayangkan tak segala lemak-lemak yang dah diserap oleh sistem badan aku? alah bukan selalu. biar lah aku menggemukkan lagi diri aku yang dah gemuk ni. aku bahagia. wahahaha!

salam.

2 comments:

mashi said...

haha3..gedebush kena kat aku...takpe3 mcm aku kata td..ko mmg anggun di hati aku...sedey woo..tak dpt rasa mak aku masak

picairin said...

hahahha999
chill!!!
next week lets eat togader gader kay...
hahahaha999

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..