Wednesday, May 20, 2009

xdak pa2

hipokrit @ menjaga hati?
celupar @ berterus terang?

terpikir, manusia mcm mn yg kita nk jadi? ok, bukan kita, tp aku. sebab lain org, lain penerimaan. kadang2 bile aku berterus terang, org anggap aku celupar, x syg mulut, x pandai jg ati org. tp bile aku bermulut manis dgn tujuan nk menjaga ati, cakap aku hipokrit lak. berpura pura.. haisy..cmne yg sepatutnye eh?
ni la manusia..macam2 ragam n prangai. x semua yg kite wat, org suka walaupun kadang2 x berniat nk menyakitkan ati org. kadang2 nk bg tunjuk ajar kt org pun segan. sebab pikir yg aku sendiri x sehebat mn. bdk hingusan je. tp ade yg salah tafsir, pikir aku kedekut ilmu. lain org, lain pemikiran. klu positif yg difikirkan, positif la jadinye. klu kite asyik pndang org tu negatif, negatif la. so semuanya mind set. nk tau rahsia awet muda? sentiasa berfikiran positif. tp bertempat la.
semlm ade borak ngn sorg kwn aku ni. aku akui, aku x kenal die sgt walaupun dh agak lama kwn. die dok tempat laen, aku tempat laen. contact pun jarang sgt. pernah skali je jumpe face 2 face. selebihnye borak kt ym or tepon je. bukan slalu pun. so mlm td ms borak, die tanya first impression aku kt die ms aku first time jmpe die face 2 face. seblom die tanya soklan tu, die bebel kt aku yg kebnykan pompuan yg die tanya akan ckp die nmpk garang la, muka cm nk mkn org la. sume yg negatif. n die wat survey sal tu. siap tulis lagi setiap pndangan org. so die nk aku ckp jujur. seriously, aku x igt ape yg aku pikir ms jumpe die. tp die dh sound awal2. "ko jgn ckp ko lupe lak ape ko pikir ms first time jumpe". alamak, aku mmg x igt r. cmne aku nk igt, bukan lama pun jumpe. x smpai 5 minit pun. die tapaukan aku nasi ayam ms tu, so pas die bg nasi ayam tu, borak sikit je, pastu blah. kebetulan aku tgh bz ms tu. mmg x pikir ape2. pas jmpe die, trs sambung keje aku. so nk jwb cmne la? nk kena 'tipu' r ni. "aku rs ko biase je la. xde pikir pe2 pun.""xkn xde pikir, mesti ade punye. Tuhan mmg jadikan manusia cm tu. akan ade benda yg ko pikir sal aku ms first time jmpe. ko tau aku pikir ko pe? aku pikir ko ni glabah gler""ok2, aku mengaku, aku mmg glabah. tp normal ar tu."
dah tu, he keep on talking...talking..talking..bebel sal teori die. ok fine. aku terbuka. aku leh dgr sume pe yg die nk ckp. even ade certain2 perkara yg agak sensitif, yg menunjukkan kekurangan pompuan. tp xpe, aku dgr je. aku x berminat nk berdebat sbb dh agak abes sora dh ms tu. biarkan die cakap n cakap n cakap sampai kadang2 merendah rendahkan aku. xpe. cakap la ape ko nk cakap. aku dgr dgn setia, tp x bermaksud aku terima.

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..