Saturday, May 23, 2009

perubahan

arini panas gler..cuaca dah makin panas..ozon makin nipis..huaaaa..i want snow!!erk, rain better in malaysia..huuhu..
skg tgh cuti..lagi sebln lebih aku akan masuk thn 3. lagi 2 thn, aku dah leh dpt ijazah insyaAllah..
dulu masa skola rendah, x terpikir pun aku leh sampai tahap ni. skg ni pun bkn la tahap yg ebat sgt. tp leh la survive gak. ms skola rendah dulu, cikgu aku slalu ckp "susah nk masuk universiti. nanti zaman kamu, lagi ramai org pandai". ms tu aku pikir, bestnyee klu dpt masuk u. tapi aku leh ke masuk? cikgu soh usaha utk dpt 5 A upsr. leh masuk skola asrama penuh @ skola bgs2. aku? em, dpt 3 A je..tu pun dah kire syukur la tu. dulu aku pemalas (skg pun kot). mls blaja. mak aku soh bc buku. tp aku dok dlm bilik, aku tdo. aku gler kuasa gak. sume kelab yg aku join, aku nk jd pengerusi. pengakap, taekwondo, kelab BI n badminton. klu ade perkhemahan pengakap, aku msti nk g. study? jgn arap la. xtau pun study tu mende. jd pengawas pun, aku nk pegang jwtn gak. so aku pn jd SU. slalu sepak bdk2 laki. diorg x brani sepak aku blk sbb aku pngws. slh guna kuasa..harharhar..klu bdk2 laki nk bls dndm kt aku, diorg tarik kerusi ms aku nk duduk @ terbalikkan meja aku. ade aku kesah? x kesah pun...
tgkatan 1, dpt la masuk skola biase ngn result aku tu. girl school. jd bdk bek lak ms tu. pendiam nkwn ngn bdk plg pandai dlm batch. mmg la pndai, rajin thp dewa dewi. klu cikgu blom msk kls, msti die siapkan keje or wat nota. nota die cantik. ade kaler2, corak2. cikgu slalu puji die. aku? nota kaler biru je. sbb tu aku x pndai cm die. tp lama2, terikut ikut gak cara die. wat nota cantik2. siapkan keje ms ckgu xde. rajin la skjp. so ms pmr, dpt la 7A 1B 1C. c mende? mestila bhs arab. aku pun xtau pe bende yg aku jwb. esei aku hafal, tp x msk pun. aku pun tls je suka suki. sbb tu dpt C. igt failed dh..nasib la..B? geografi..haha, aku mmg lomah sikit bab2 peta mlysia ni. org tanya aku PD ktne pun aku xtau..
leh la masuk mrsm ms tgktn 4. tu pun dgn bantuan cikgu aku. x penah brangan nk blaja kt skola asrama penuh tmbh2 mrsm. b4 msk mrsm, aku slalu dgr cite sal skola tu. yg best2 je la. so aku pun rs 'bestnyee kalau dpt msk mrsm'..tp aku x penah mimpi, sbb dr form 1 sampai form 3, sains aku x penah lebih dr C. math? naik turun naik turun..kekadang A, kekadang B. nk masuk mrsm, kena dpt A utk math n sc. so nk mimpi ke? bek xyah. tp dh nm rezeki, dpt gak A. kt mrsm, first time dok asrama. bdk2 skola tu pndai2. aku takut. result gempak2. klu ujian, slalu dpt 90 ke atas je. aku? utk fz, aku x penah dpt lebih dr 50. add math pun sama je 5x2.. bio n kimia pun hampeh..takat lulus je..penah gak terpikir, betol ke aku layak dok kt sini? tp bile form 5, dh dpt hidayah..rajin la sikit..leh la dpt spm 7A..
dgn result tu, aku cuma bleh masuk matrikulasi je. U? ade la dpt UTP, tp rs cm x layak je.. engineering lak tu..xmo la den..so g la matrix kt changlun. dok sethn kt sana. tp penyakit mls dtg semula. sem 1 hancur..masih terkenang zmn skola agaknye. rs cm bdk2 lagi..maen je memanjang..g maen tenis ngn anak felo ptg2 sampai semput, mlm lak tdo awal. sem 2 baru nk insaf..pulun punye pulun, leh la tarik cgpa utk dpt lebih dr 3.0..
so here i am..UiTM..kos? sains makanan je..blaja sal ape? sal mknn ler..tp bile pikir2, aku yg memang mls sejak azali ni, leh gak masuk u..dulurs aku xde peluang..dah nk masuk thn 3 pun..klu umo pjg, ade rzki nk sambung master lak..
kekadang, ape yg kite jadi skg jauh menyimpang dr ape yg aku angan2kan. kwn2 ms kecik dulu, sume dh ade haluan sendiri. dulu pikir, aku akan sentiasa dgn mereka sampai tue. tp skg ni, ade kwn yg lain..masing2 pun dh berubah..sonok gak bile tgk semula pic2 ms skola rendah dulu..kiut miut..tudung senget benget pun x kesah..mkn comot pun xpe..baju x iron pun, aku peduli ape. skg ni, tudung susah sikit nk pakai, cmpak stor..beli baru..hahaha..demand2..malang tol sape jd laki aku..

p/s: sok cadang nk ikut mak aku p pasar. selama setahun 5 bulan dok sini, aku x penah skali pun ikut mak g pasar..sbb pe? bgn tdo je, mak dh blk dr pasa..hehe..azam aku utk sok = nk ikut mak g pasa kul 730 AM!

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..