Wednesday, March 18, 2009

fUtSaL...~

fuh..dpt melepasi ari yg mendebarkan..arini aku ade 2 test. yg kedua2nya memerlukan perhatian yg sgt2 tinggi. kena baca n hafal (dgn banyaknye). so skg aku tgh lepak2 kt blk bacaan kolej aku. ade lagi keje nk kena wat ni. kena siapkan lab report 556. kena anta sok. lagi 1 keje aku ialah siapkan draft report BEL. byk tu. klu dh siap tu, aku leh tido dgn lenanya.hehe.




14hb yg lepas, ari sabtu. aku n beberapa org classmate aku join pertandingan futsal utk merebut piala pengarah hal ehwal pelajar. yup,aku mmg minat maen futsal, tp tujuan utama aku masuk pertandingan ni utk suka2 je. beriadah. aku ni jarang beriadah. sebab klas slalu sampai lwt ptg. blk klas dh letih. byk keje lak yg kena settle. slalunya kena study utk test or kuiz la. so ms utk sport mmg terhad sgt (xde sbnrnya). lagipun, join pertandingan ni, dpt sijil. tu yg utama tu. kena kumpul sijil. so disebabkan sepnjg mggu lepas,kitorg terlalu sibok dgn test n kuiz yg bertimpa timpa, kitorg xde ms pun utk training. group aku ade 10 org.bkn sume yg biase maen pun. so jumaat mlm, pas settle sume test,aku n 5 org lagi group members gi pusat sukan utk training. lagi 4 org terpksa x mhadirkn diri sbb terlibat ngn GPMS. so 6 org kami je la yg gi. kul 8 ikut plan, tp kul 9 lebih baru dpt maen. sbb abg yg jg store tu tgh rest lak ms tu. kul 9 baru die dtg. so brulah kitorg leh amek bola dlm store. sempat gak borak2 ngn abg store tu. mnta dia ajarkn cara permainan yg betol. luckly dia baek, die pun dgn rela atinya tgglkn store utk jd coach kitorg. pe lagi, kepenatan la mlm tu. semput beb. dh lama x work out. study3 je. walaupun kitorg tau yg kitorg xleh mng sok walaupun training bagai nk rak mlm tu, tp x ksh. jnji kitorg usaha. abg store tu pun best. sggp ajo kitorg dr basic.sedangkn die pun tau mustahil kitorg leh wat dlm 1 mlm je. tp disebabkn latihan yg agak extreme, kasut aku dh terkopak. kasut baru tu!!(xdela baru sgt. beli bln 11 thn lps). aku dh la xde kasut sport yg laen. so abg store tu soh aku salotep je kasut aku. die kate pemain brazil sume pun tampal je kasut sbb diorg miskin,tp ttp champion. so aku arap dgn tmpl kasut,sok aku champion (angan2 je).

proses men'salotep' kasut

team kami diberi gelaran thunder cat. mim yg bg. mula2 nk amek wonder pet,tp berebut ngn group lagi 1 yg akhirnya x join pun.hampeh. game pertama, aku masuk jd defend.tp ade gak cuba2 jd striker.blasah je.kalah teruk ms tu. 7-0. tp x ksh,sbb ms tu lwn ngn group yg dh wakil uitm.standard la kalah kn. game ke2,aku jd penyokong je,bg chance kt membe2 yg blom maen tu masuk padang. keputusan seri. game ke3, kalah gak. rasa2nya 3-0 kot. haha..xpela..juz for fun. pe2 pun aku appy sgt. dpt sijil, dpt kuarkn peluh. slalu ngadap buku je, bosan dow..


pas abes match, aku trs blk umah. bdn jgn ckp la.sure sakit2 punye.haha..laen kali b4 maen sport, streching dulu ye kwn2. ok got to go. nk solat mghrb. dh azan ni..daaaa..

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..