Sunday, January 25, 2009

best.penat.pening

Harini hari pertama aku cuti. cuti yg memang aku nanti2kan. Fuh, bestnye dok umah, tgk tv, layan tenet, makan, kacau kucing. X terkata nikmatnya. tapi kejap je ni. lepas cuti seminggu ni, macam biase semula la hidop aku.
Dis sem, aku rasa macam aku bertambah sibuk. sibok dgn pelajaran. tapi xpela, mungkin ade hikmahnya. pahit sekarang, mungkin ade manisnya nanti. tapi walaupun sibok, sem ni best. sem ni la aku mula masuk lab food. sem2 lepas x masuk pun lab food lagi. blaja benda yg basic2 dulu. masuk lab chemistry, microbe, biology, physic. tapi sem ni, aku masuk lab chemical analysis of food, unit operation n food preservative. sem ni la aku dpt tgk dpn mata mesin2 pemprosesan makanan yg kilang2 mknn guna. aku dpt peluang utk guna. best sgt.
hari khamis, hari yg paling memenatkan. aku ade lab dari pukul 8 pg sampai pukul 2 ptg. lepas tu terus sambung dgn kelas mandarin dari pukul 2 sampai pukul 4. lepas je klas mandarin, berkejar ke pusat islam, utk solat zohor n asar skali. pukul 5 ade kuliah food preserve. pukul 6 ptg sampai 8 mlm sambung lab unit operation. lepas lab berkejar ke surau utk solat maghrib. lepas settle maghrib baru la balik kolej. lebih kurang pukul 830. tapi kalau masa tu perut tgh lapo gler, trs g DC lak, mkn kt situ. kalau g DC, pukul 10 mlm la baru sampai bilik. mandi n solat isyak, pastu terus tido. memang penatnye tahap gaban la. org keje pun x macam tu kowt jadualnye.tp xpela, macam aku ckp td, mungkin ade hikmahnya. pe2 pun, aku enjoy dgn ape yg aku wat. aku suke masuk lab food. byk sgt benda baru yg aku blaja. kekadang rasa bertuah sgt aku dpt course ni. yg bestnye, bile wat experiment yg melibatkan pembuatan mknn, pas siap sume, of course la aku boleh mkn. Wah, best sgt. ari khamis lepas dpt rs buah aerohead. lecturer aku bawakan yg segar, die soh kitorg goreng, wat mcm kerepek pisang tu. die cina, so buah tu byk masa chinese new year. thats Y dia bawakan. saja nak bagi kitorg rasa. n sebagai org yg menggoreng buah tu, sonok sgt tgk kwn2 aku berebut rebut mkn. mklumla, sume org pun lapo, mana nak sempat mkn sgt pun, dh klas straight je dr pagi smpai mlm. bile sume dh berebut rebut, kejap je la abes. hehe. nasib baek la haniz tlg suapkan kat aku sambil2 aku menggoreng tu. kalau x, aku rasa serdak je la,haih..
so overall, sem ni best,memenatkan,memeningkan sebab byk benda baru. but insyaAllah aku akn cuba wat yg tbaek. oh ye, lupe lak. alhamdulillah aku dpt pegi sabah hujung bulan 2 ni. syukur sgt2. doa aku dimakbulkan. ade juga pengalaman aku wakil uitm. kalah menang tu, blakang kira la. adat pertandingan. yg paling penting, aku dpt g sana, dpt pengalaman yg sgt mahal, dpt belajar byk benda n mungkin juga dpt kawan2 baru course food tech dr universiti2 lain. leh tau lagi byk benda. hee. Thanks Allah!

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..