Thursday, September 10, 2009

takleh blah

dulu ms aku sekolah, ade gak la kekadang tu ternampak org discuss masa exam..org tgk buku ms exam..n kekadang bile wat latihan2 soalan objektif n kitorang kena mark sendiri sama2 dalam kls, ade la yg padam2 bile jwpn die salah n tulis semula jwpn yg betol..pastu right..tu masa zmn skolah la..masa primary n secondary skol..secondary skol pun, ms tingkatan 4 n 5, da x nmpk sgt la benda2 cm tu....
tp skg ni aku kt universiti..again, universiti..bukan skola lagi da..umo pun bukan belasan thn.. da boleh nk jadi mak n bapak org da pun..tp perangai kalah budak2 skola rendah..aku cukup panas ati bile aku nmpk ngn mata aku sendiri org tiru notes ms exam, or org pdm jwpn ms bincang..plez la..bleh x cuba blaja terima hakikat tahap kemampuan diri sendiri? kalau da mmg xleh buat, xleh la..admit! ni nk gak blagak pandai konon..
ari selasa lepas aku nmpk mat saleh kls aku tu buka notes ms test..hangin jer..word by word kot die copy..penuh siot ketas jwpn die..mmg xleh blah tol..arini lak, kwn aku cte sal senior kt kuliah aku ni..die ade listening test utk mandarin..lepas je abes test, laoshi die soh tukar2 ketas jwpn n marking..senior aku ni sepasang..suami isteri..diorg exchange ketas sesama diorg je la..bile kena kt jwpn yg salah, diorg padam n tulis jwpn yg btl..yg plg melampaunye, oter sampai dpt full mark! WTH????? mandarin jepun..2 jam kredit..pe kes wat cmtu??bulan pose kot ni..leh plak x jujur n x amanah! pastu bile ade membe aku ni prasan, die leh ckp kt membe aku ni "kitorg terpksa wat cmtu..x sempat nk study..bz wat report BEL"..peh, pekejadahnye??? tu bukan alasan r wei..x sempat nk study, x sempat la..xyah r study..pe lak terpksenye??aku penah je gi jwb test ngn x study even 1 word..xde lak nk jadikan alasan..buat je la ape yg termampu..klu dpt 3/100 pun, kena r terime..tu kemampuan kite..berbaloi la ngn usaha kite yg x study tu..haisy, bengang tol aku ngn manusia cmni..da kawen, patutnye da matang..ni wat benda yg leh mendatangkan dosa lak..klu cmtu pasni, aku nk siapkan sume keje last minit, pastu bile x sempat study utk test, tiru jer r..x sempat nk study kan..bz gler...! sengal!!

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..