Sunday, December 28, 2008

Semester baru...tahun baru...

Sekarang ni perasaan aku pelbagai..
sedey ade, excited ade, penat gak.
hari ni aku jumpa dengan din..
my classmates kat matrik dulu..
long time no see..
sejak abes matrik la..
dah setahun lebey..
but he still the same..
cuma dulu aku takla rapat sangat dengan dia..
tapi tadi leh lak lepak skali..
em..esok aku balik uitm..
maybe new year nanti aku balik umah jap..
cuti kan..
tapi tgk keadaan la..
as cakap nk ajak kuar beli barang dapur..eh, barang hostel..
tu pun kalau kawan dia x jadi teman dia..
perasaan aku sedey bercampur excited..
sebab bakal memulakan sem baru..
sem 4..
pejam celik pejam celik, dah nak masuk 2 tahun aku blaja kat uitm ni..
rasa macam junior lagi..huhu..
aku bukan ape, aku sedey sebab aku tak dapat ape yang aku nak..
berkaitan result aku..
tadi aku tgk result as..
3.9 tuuu...
aku rasa malu sangat..
aku 3.39 je...
nape die boleh wat, aku takleh??
nape die leh skor, aku takleh??
sume subjek dia dapat A kecuali BEL..
aku lak, microb B, nutrition B, BEL B..
yg aku aim A pun, dapat A- je..
Ya Allah, nape ngan aku ni??
ape silap yg aku dh wat??
aku memang sgt2 la sedey sekarang..
nape aku xleh jadi pandai cm org lain??
pe dosa yg aku dh wat sampai menghalang aku utk cemerlang??
Ya Allah, Kau tunjukkanlah Ya Allah..
agar aku tahu di mana silap aku..
akan aku perbaiki kesilapan aku..
Aku nak cemerlang Ya Allah..
Aku nak!!!!
pe nasib aku next sem??
makin kecundang ke??
bukan aku x usaha..
bukan aku x study..
bukan aku x struggle..
aku dh x tahu pe lagi yg patut aku wat..
aku dh buntu..
dh putus asa..
x cukup ke lagi pengorbanan aku slama ni??
sampai x cukup rehat..
pe pengorbanan lagi yg patut aku wat??
korbankan masa enjoy, ye aku dh korbankan..
korbankan masa rehat, ye aku pun dh korbankan..
korbankan tenaga, makan. sume pun aku dh wat..
So what else??
Ya Allah, jgn hukum hambaMu ini begini..
Aku bersyukur Ya Allah dengan rezeki yg Kau beri..
Tapi nape aku x dpt mcm yg org lain dpt?
Pe lagi yg perlu aku wat?
Ya Allah, apa hikmah atas ape yg Kau beri ni?
Ya Allah, berkan kekuatan pada aku..
Aku tak mahu jadi hamba yg x bersyukur..
tapi aku pun x nk senang berpuas hati dgn ape yg aku peroleh..
kuatkan semangat aku utk terus berusaha dan mencapai kecemerlangan..
amiiinnn...

4 comments:

anwarjauhari said...

amin... semoga dimakbulkan Allah

Nur Atiqah Bt Mohd Yusof said...

hopefully..plz pray 4 me

محمد فيكري عزيز said...

relex2 udah....just ujian yang Allah berikan kepada hang.Maybe de yang lbeh baik yang Dia nak bagi nanti.

Nur Atiqah Bt Mohd Yusof said...

maybe..hopefully

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..