Thursday, December 25, 2008

Result.Tahun baru

18 disember yang lepas, result final exam sem 3 aku dah kuar. Masa tu aku kat UiTM, tgh busy dengan latihan untuk closing ceremony AUG. Mula2 dapat information result kuar 17hb, tapi sampai ke malam membe aku check, xde pun. Berdebar debar rasanya. Aku x dapat nak jangka result aku, sebab sumenya aku serah pada Allah je.
Aku minta tolong membe yang tengokkan, sebab aku susah nak guna wireless mawar. Lembab. Masa membe aku call, aku kat padang. Masa tu tgh rest. Masa dia sebut tu, rasa cam nak nangis. Result aku drop. Boleh tahan banyak lak tu. Yang paling ketara, dari dean list, aku dh x tersenarai dalam dean list dh. Sedihnya Tuhan je yang tahu. Aku struggle separuh mati. Tapi aku akui, aku mula lambat. Aku study last minute sebab banyak sangat keje yang aku kena settle masa study week tu. Study week pun tak macam study week. Memang sangat2 la kelam kabut. Tapi xpela. Sekarang ni, aku dah leh terima kenyataan. Setakat tu je kemampuan aku kan, redha je la. Aku ade lagi 5 sem. Peluang banyak lagi. Banyak lagi masa untuk aku usaha jadi yang terbaik. InsyaAllah. Mungkin ada hikmah sume ni. Mungkin Allah sengaja taknak aku terlalu selesa dengan kedudukan aku. Mungkin kalau aku tersenarai dalam dean list, aku akan jadi berlagak ke, takbur ke, atau makin berlengah lengah. Mungkin. Jadi sekarang, dengan keadaan result aku yang kurang memuaskan, aku akan lebih berusaha, work hard.
Sem ni aku nak kurang libatkan diri dengan aktiviti selain akademik. Aku akan lebih fokus pada akademik saja. Mungkin sikit2 tu leh la. Sem lepas, aku sibuk giler. Dengan club food tech lagi, dengan setiausaha kat kolej lagi, dengan koko, kena pressure dengan debate lagi. Tapi xpe la. Benda dh lepas. At least, sume tu menjadikan aku lebih matang utk manage hidup aku lepas ni. InsyaAllah...
Tahun baru x lama je lagi. Tinggal seminggu. Azam aku ialah, I want my dean list back! I will struggle for it. May Allah bless me always. Dan tahun 2009 ni of course, dah meningkatkan lagi umo aku. Act, hari2 pun umo meningkat, tapi kita selalu nampak bila berganti tahun je. Maknanya, aku kena jadi lebih matang, lebih berdikari. Aku sedar, selama ni aku slalu maen2. Perangai agak kebudak budakan. Moga2 pertambahan usia dan pertukaran tahun ni menjadi titik tolak kepada transformasi diri aku ke arah yang lebih baik.
Amiiiinn.......................

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..