Tuesday, January 3, 2012

sound effect~


"bile aku dah kena sekali, dua kali, dah tego tapi die tetap buat jugak, aku memang dah paham. tu memang diri die. aku kena terima"

"tapi aku rasa aku nak usaha ubah die supaya die tak ulang buat perkara yang aku tak suke"

"sampai bile nak usaha?ko tak penat ke? kalau memang die nak berubah, die akan berubah sendiri. tak payah kite susah payah ubah die"

"hmm. penat jugak beb. tu sebab sekarang aku dah give up. fed up. ntah la."

"kalau ko nak ubah die ikut taste ko, ko kenyang makan hati je la nanti."

"so? ape patut aku buat?"

"ko terime je la diri die tu seadanya. dah die memang jenis macam tu. bile die depress, die nak bersendiri. die taknak bebankan orang lain dengan problem die. die nak settle sendiri. ko biar je die. bile die dah settle sume, die akan cari ko balik and back to normal. beb, ko orang paling rapat dengan die, ko patut dah masak sangat dengan perangai die tu. ko patut dah paham sangat dengan die dan boleh terima. kan?"

"betul gak ape ko cakap. aku tak terpikir that side. yang aku pikir, tiap kali die ade masalah, die avoid aku. ignore aku. macam aku ni menambah beban kat die"

"avoid tu bukan istilah yang sesuai. die cume perlu ruang. mungkin die mengelak dari ko sebab die tak tau macam mana nak react kalau die jawab call ko tu. die taknak ko detect sal problem die. die taknak susahkan ko. sekurang-kurangnye, die jage hati ko and explain nape die buat macam tu, walaupun ko tak tau betul ke tak ape yang die cakap tu. but at least, die cuba jugak nak jaga hati ko."

"dah tu aku kene terime je sume?"

"kalau tu dah memang diri die, ko kena la terima. lebih baik ko blaja adapt dengan cara die."

"ko tak rase ke kite ni as a women, slalu beralah?"

"beb, tu memang lumrah. ko kena terima hakikat yang lelaki memang macam tu, akan macam tu selamanya."

*****************************************************************

we better accept the weakness rather then trying hard to create someone we dream of.

im trying too hard and it waste of my time.




No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..