Tuesday, December 27, 2011

2011 will end soon..rasa macam baru je aku post pasal kedatangan tahun 2011 ni. dah setahun dah rupenye~




Assalamualaikum

Alhamdulillah~ semua berjalan lancar dan selamat. walaupun ade sini sana here and there yang kurang or last minute kelam kabut touch up, everything fine~

Officially, now i have new family member. Alhamdulillah terbina sebuah lagi masjid. Mahligai rumahtangga yang insyaAllah bakal meramaikan lagi umat Muhammad saw.

Unfortunately, aku tak dapat nak capture those moments sebab aku sibuuuk sangat ke sana ke sini melengkapkan ape yang tak lengkap, membetulkan ape yang tak betul. penat tu, Allah je yang tau. Walaupun banyak moment-moment yang aku missed, sebab aku asyik pikir pasal kepuasan tetamu je, aku tetap puas hati. Sebab kalau aku takde, tak jalan kenduri~ muahahaha bongkak!


And as usual, soalan yang sama yang aku dapat sejak 2-3 hari kenduri
"awak ni bile lagi?"

and as usual, i'll answered
"wallahualam"

because it's true! aku tak plan pun lagi, macam mana nak jawab bile? kang cakap tahun depan ke, dua tahun lagi ke, tiga tahun lagi ke, tetibe takde, kan malu.

but my mother once said
"tiqah kalau nak bertunang, suruh zai minta mak ayah die datang bawa cincin je pun takpe. takyah hantaran-hantaran. mak tak kisah pun. kite bukan nak menyusahkan orang"

Untunglaaaaaa sape dapat mak aku jadi mak mertua!


and for this year 2011, alhamdulillah again macam-macam rezeki yang aku dapat. dapat 2 orang ahli baru dalam keluarga, dapat kerja sebelum konvo, dapat merasa dok kat negara orang, dapat merasa hidup bujang kat negeri orang, dapat bagi duit sikit kat mak, dapat sediakan barang rumah sendiri.

tahun 2011 ni jugak 2 kali ade rezeki bersua muka dengan incik zai, ditemani mak aku! selalunye kan setahun sekali je. bile setahun sekali je jumpe, dah macam jejak kasih la pulak. tahun ni rezeki lebih, dapatlah bawak mak aku pegi Sarawak at the same time perkenalkan dengan incik zai. Tahun ni pun, selain Sarawak, aku bawa mak pegi Sabah jugak untuk holiday. dan yang paling best, aku dapat bawak mak pegi China!!!! seminggu nok kat sane! sampai dah termimpi sambal belacan mak aku tuh~

tahun 2011 yang dirahmati ni jugak alhamdulillah menambahkan rezeki keluarga incik zai sebab dapat adik baru~ sangat comel dan sihat. sape tau kan, mase umo 23 tahun, dapat adik lagi? tu la namanye rezeki. Alhamdulillah again n again~


Syukran Ya Allah for all this amazing moments u've given to us.

May 2012 come with Your blessing & barakah. amin~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..