Sunday, February 8, 2009

sabah vs aku

wow, tgh sibok pun sempat lagi singgah kt blog nih.
again, i need to work under pressure..
jumaat ni, aku akan ke sabah.lebih specific, universiti malaysia sabah.
Ade competition kat sana.
anjuran MIFT(malaysia institute of food technology)
sume universiti seluruh malaysia akan hantar wakil.
competition ni banyak..
ada bahagian food product development, quiz, public speaking etc.
aku bahagian public speaking.
nothing much to say..
i've never been there before.
this is my first time on sabah.
very excited..tapi byk persediaan yg kena buat..
bukan leh gi sesenang lenang bw perut jew..
aku kena sediakan 5 text, each one for 10-15minutes speech..
tajuk lak leh tahan tough..berasap gak otak aku nk memikiorkannya..
1. genetically modified foods is the solution for food crisis
2. food scientist is the kingmaker on obesity epidermic
3. organic foods : to choose or not to choose
4. melamine : is it really bad?
5. textured vegetable protein will remove misgivings about animal protein

setakat ni aku baru wat 3 text. tu pun blom complete lagi. byk lagi yg nk kena di edit.
report BEL x wat lagi. byk gak tu. 9 page dh kena submit next week. 2 lab report yg sememangnya tugas rutin setiap minggu pun byk x settle lagi. sepatutnya ada 4 lab report. tapi nasib baik 2 lab report xyah submit next week. kena submit another 2 weeks sebab experimentnya blom siap. tapi lagi 2 minggu menggelatatla aku x tido mlm siapkan lab report tu. masa tu baru blk dr sabah, lagi la byk keje yg tertangguh.huhu.
what ever it is, aku kena hadapi. aku kena habiskan 2 minggu yg hectic ni ngn komitmen sepenuhnye..cewah, bunyi cam gempak. xpe la, Allah dh bagi peluang ni kat aku. aku kena berusaha la lebey sikit. baru la rasa puas bila dapat settle kan dgn jayanya. xpela, 2 minggu je nk sibok. pasni rutin dh cm biase. Org dh bagi naik flight free, kena la wat something yg gempak supaya pelaburan fakulti aku tu berbaloi..kn kn?
kalau ade masa, aku akan update perjalanan aku kt sabah..
daaaaaaa..........

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..