Friday, February 27, 2009

hari ini

27 Februari 09
tinggal lebih kurang 2 bulan je lagi aku akan menghadapi final exam. cepatnye masa berlalu. aku rasa baru je lagi masuk sem 4 ni. terkejar kejar. revision blom mula wat lagi. tapi disebabkan aku sentiasa ada test n kuiz, leh dikatakan aku sentiasa study gak la. but juz for the test n quiz. not all covered.
sekarang aku kt bilik bacaan kolej aku, delima 1. first time jejakkan kaki kt sini.hak3. baru aku tau dlm bilik ni ade kabel utk connect internet. slama ni bersusah payah la aku g merempat kt tangga nak connect tenet, kekadang sampai blk umah semata mata nk guna tenet utk wat asgmnt or lab report.hukhuk.nmpk sgt x prihatin.aku slalu study dlm blk je. x penah lak rs nk menjengah blk bacaan ni. pdhal x jauh pun dr bilik aku. lebih kurang 15 langkah je..hehe.
semalam ari khmis, cm biase hidup aku bz dgn lab. tp semlm kurang ckit sbb aku ade masa utk rest m lunch.patutnye klas mandarin dari kul 2 sampai kul 4. tapi semlm ade reading test, n nama aku no.4. so pas aku wat test, trs blah la.dlm kul 230 aku dh settle dh, g mkn n lepak kt pusat islam tunggu klas kul 5. mls nk blk kolej, bkn aku wat pe pun kt blk. lepak ngn kwn2 lagi best. mcm2 kitorg cite. tp bkn borak kosong je. kitorg bcerite psl ms depan. acewah, bunyi cm gempak.haha. mula la berangan pas abes degree ni nk wat pe. nk keje or continue master. x pun trs nk kawen.(ops!).hehe.
ha, semlm aku wat kek. utk lab. pelik kan? experiment wat kek? actually kitorg nk guna mesin. nama mesin tu pan mixer. pan mixer ni digunakan utk pukul telur n butter.klu kt kilang, beso2 la mesinnye. kt lab aku tu pun beso 10x ganda dr yg ade kt umah.hehe. minggu dpn kitorg guna hammer mill utk hancurkan meggi. mggu lepas lak guna mesin ape ntah nm die utk wat meat ball. n also used V-cone mixer utk wat kopi 3 dlm 1. macam2 mesin dh kitorg guna. spray drier utk wat susu tepung, cabinet drier utk keringkan fruits n vege. mcm2 lagi la. best sebab pas siap wat mknn, leh mkn!!hehu...
tapi experiment aku mggu lepas x jd. nk wat ikan pekasam, experiment under food preservation. tp masuk je ari ke3 simpan, dh berulat..euuww..baru je igt nk merasa ikan pekasam air tgn sendiri.kempunan2..huhu.. mggu ni wat canned potato. ari isnin ni baru nk wat sensory test. sensory test tu mksdnye eating time!!!!x sabo nih..
sok sabtu.aku x blk umah mggu ni sebab selasa ni test.so kena la study. klu kt umah cm biasela, tv n tenet je la memanjang. tp sok aku nk enjoy jap. gi mid lepak ngn pqah n watip. dh lama x lepak ngn diorg. klu ade ayie n mashi lagi best.huhu. xpela, laen kali lak.
next week aku nk lepak ngn dayah lak. laaaaamaaa gler dh x jumpa die. sejak abes mtrx. rindu bangat sama die.x sabo nk tunggu mggu dpn..dayah, wait for me..hehehe..daa.

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..