Saturday, December 28, 2013

Post last bulan 12 ni aku selitkan cite Escape Room

Hoi sebulan satu post je dah kenape?


Eh

Assalamualaikum =)

Aku terase macam nak menamatkan jer dunia blog aku yang satu masa dulu menjadi dadah untuk aku. Ntah la, makin berumur makin malas nak menaip. Mungkin sebab dah penat menaip kat opis, balik rumah takde paedahnye nak sambung menaip kat belog.

Banyak cite yang aku boleh share kat sini tapi malaaaasss giler weh!

Aku pegi holiday kat Krabi bulan lepas pun tak tampal sini lagi. Aku sendiri pun dah tak berapa ingat kronologinye. Acaner?

Pastu aku main Escape Room, Go Kart, Skytrex. Paling latest, aku pegi Gopeng main wet absailing, paintball dengan white water rafting.

Semua tu sumpah best! sebab tu aku nak share dengan engkau orang tapi ntah bilenye nak dapat kerajinan.

Maafkan saya. Barangkali ini faktor usia =P

Mungkin kat post ni aku boleh selitkan cite Escape Room. Sebab ianya mudah, ringkas dan pantas.

Ok korang penah dengar Escape Room? nak senang, gi google muahahaha!

Escape Room ni satu game yang still fresh kat Malaysia ni. Aku pegi main itu hari dekat eCurve Damansara. Tak lama pastu aku dapat tau diorang dah ade branch kat Bukit Tinggi Klang dengan Setia Walk Mall, Puchong.

Basically, you are given 45 minutes to complete the task. What task? you need to escape out from the room la! that is why nama game die pun escape room. Direct to the point uolls.

There are several theme you can choose. Masa aku pegi main kat eCurve tu, themes yang available are Prison Break, The Abandoned Factory, Pirate Ship - The Curse of the Adventure Galley, The Slaughter House. Tiap satu theme ni level of difficulties tak same. Aku dengan 3 orang member aku try Pirate Ship dengan level of difficulties are 5. To the max! First trial dah galak amek paling susah. But actually, time tu lain lain theme dah fully book. Tinggal ni je.

Ok, basically, we were locate at 1 room. The first room of the theme. Dari bilik ni, kitorang kena cari clue dan selesaikan untuk dapat next clue until we are finally manage to get out from the first room and enter the next room. 

Tak habes lagi.

Untuk Pirate Ship ni, ade 3 bilik sume skali yang kena setel barulah dikire berjaya. Dalam masa 45 minit ye kawan kawan. Untuk satu-satu bilik, clue bukan 1 dan masalah yang korang kena setel pun bukan 1. Ada banyak. So, untuk nak lepas dari 1 bilik pun payah giler! dan yang membuatkan game ni jadi lebih susah, bile korang tak tau pun mane satu clue pertama mana satu clue ke-2 dan seterusnya. Ntah-ntah yang korang jumpe tu clue yang ke limebelas. Dah terlangkau.Sedangkan korang kene ikut step by step baru dapat lead to the key untuk escape out.

Paham ke idok?

Konklusinye, aku dengan member member aku tak dapat lepaskan diri dalam masa 45 minit =D

Kitorang dah dok kat bilik terakhir dah. Tapi masa sangat mencemburui kami ngeh ngeh ngeh.

Nak tau lebih lanjut, layari laman web diorang kat sini escape room. Ade video sekali korang leh tengok.

Try lah. Memang menguji tahap kecerdasan dan kecergasan otak korang.

Enjoy!

Assalamualaikum


No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..