Saturday, April 6, 2013

Life must go on

Assalamualaikum wbt.

Syok kan harini Sabtu. Nasib baik aku tak bangun lewat. Semalam aku dah plan aku nak tidur sampai malam harini. HAHAHAHA melampau.

Officially, aku dah mula kerja kat Port Klang 1st April haritu. Hari Isnin.

First day memang mencabar. Exhausted dan  blank.

Aku ingat, first day ni takyah la nak beriya sangat. Weell, first day kan. Lek lek lu. Tapi sangkaan aku salah!

Lepas aku register pagi tu dengan HR, aku terus diberi taklimat ringkas pasal peraturan, kerja, organisasi bla bla bla. Lepas tu, aku di introduce pada staff-staff lain, and dibawak rounding around office area.

Dah settle tu, aku direct terus diberi training oleh bos aku pasal kerja-kerja aku.

She's helpful. Tapi mungkin aku belum ready lagi Isnin tu sebab dah cuti 9 hari sebelum tu, jadik lembab sikit. Aku tak paham kejadah apa pun yang dia ajar. MUAHAHA.

Start dari tu, waktu aku sangat occupied. Dia takkan biarkan aku takde kerja. Sentiasa tanya aku buat apa. Kalau aku dah lapang sikit, dia bagi lagi kerja.

Ok la. Aku suka macam ni. Takdelah bosan ke hape. Setakat ni, alhamdulillah semua masih under control. Aku boleh buat macam apa yang dia nak, dan tak ambik masa lama sangat. Harapnya, Tuhan permudahkan aku untuk buat kerja supaya tak susahkan orang lain. I just wanna give my bery best je. Amin.

Bila tukar kerja, aku pun berpindah rumah. Ekceli, rumah aku takla jauh sangat nak ke tempat kerja baru. Tapi aku tak suka nak berebut-rebut pepag dengan orang lain, jem. Aku pun dapat cari bilik kosong dekat je dengan tempat kerja dengan affordable price.

So, pepagi aku takyah rushing. Petang pun tak payah rushing nak balik tempuh jem bagai. Langsung takde jem dan takde tol. Minyak pun jimat kekeke.


ok bai bai.

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..