Saturday, November 3, 2012

hari sabtu yang bermanfaat dan durian crepe!

hari sabtu sepatutnya aku berpeluang bangun jam 11 atau 12 tengahari dan terus memasak lunch kemudian solat zohor dan sambung tido balik hingga azan asarn berkemundang.

oh sangat teruk perangai itu.

tapi harini rutin aku berubah. seawal jam 8 pagi aku dah memanaskan enjin kereta protos saga FLX SE merah yang masih berbaki 8 tahun 3 bulan hutang dengan bank.

terus memecut ke pejabat imigresen yang terletak lebih kurang 7km dari pintu pagar rumah aku. mau renew passport yang bakal digunakan pada minggu hadapan.

sampai je kat pejabat imigresen tu, OMAI ramainya manusia. mengapa mereka semua nak meninggalkan Malaysia dalam waktu yang sama dengan aku jugak? sangat tak puas hati.

lepas selesai urusan di kiosk untuk memperbaharui passport, sambil sesekali ditunjuk ajar oleh gadis yang bertugas tapi muka ketat tak mesra langsung PUUII, aku terus memecut ke Shah Alam untuk mengambil mykad yang sudah siap diperbaharui jugak, sementara menunggu passport aku siap diproses beberapa jam.

dalam lingkungan jam 10.30 pagi, selesai urusan di JPN Shah Alam, aku melencong ke seksyen 17 Shah Alam pulak untuk membeli tiket bas sehala S.Alam-JB. Melayang RM35.

Misi terakhir aku terus menempuh jem memasuki pekan Klang untuk membayar sebahagian hutang aku pada bank yang aku gunakan untuk membeli kereta.

kemudian bergegas ke pejabat imigresen sekali lagi untuk mengambil passport yang sepatutnya sudah siap sedia.

 



tapi lama jugak tunggu nama nak dipanggil. aku lapar teramat sebab tak sempat bersarapan langsung pagi tu. rasa macam nak kunyah tiap-tiap manusia yang ada kat situ.

jam 12 tengahari barulah aku selamat sampai di rumah. tanpa sempat menanggalkan tudung, aku bergegas ke dapur mendapatkan nasik lemak berlaukkan telur goreng, sambal sotong, rendang kerang, 4 potong timun beserta kacang tanah dan ikan bilis goreng.

aku makan tak angkat kepala seyh!

aku akhiri kebuluran aku pada permulaan sabtu ini dengan...er, fruit punch is it? 





fruit punch~

lepas tu barulah lega. dah kenyang. urusan semua dah selesai. Alhamdulillah. Lepas siap menaip ni, aku nak solat zohor kemudian tido. macam mendung je kat luar :p


eh tambahan. anda penggemar durian? pernah try durian crepe? highly recommended! isi durian yang manis bergabung dengan whipping cream yang lemak berkrim, dibaluti kulit nipis yang lembuuuuuut. fuh!









aku tak tahu mana nak beli durian crepe so i ended up dengan made it myself. ntah la rasanya sama ke idok dengan yang sepatutnya. but i satisfied enough!




p/s: tak sabar nak keluar dari concrit jungle ini.

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..