Wednesday, September 26, 2012

syndrome yang tak dapat diubati dari dulu sampai sekarang

Aku memang sejenis manusia yang sangat alergik dengan nota panjang lebar, karangan penuh kertas dan library. Ye itu tak bagus. I was lucky I able to finish my degree with that attitude.

Sebab, dalam course yang aku amek dulu, I can say almost 90% from the subjects were memorize one with lots of notes and heavy books. While I was, eh no, I AM a person who allergic with those materials. Up till now. Belog aku rajin la baca. Buku ilmiah memang nan hado!

Aku tak boleh study dekat library. Jiwa raga aku akan terseksa sebab kena control suara, sedangkan I like to quotes the word I read. Baru boleh ingat dan paham. Ditambah pulak dengan alergik aku towards notes and books, which I will fell sleepy after a short time of reading. Ni bukan main-main. Ni serius gile. If I am lucky, bolehla around 30 minutes then baru mengantuk. Kalau tak, baru je bukak buku first page, 5-6 line, aku dah hilang focus. Sama ada aku akan mula menyanyi ikut lagu kat mp3 sambil muke feeling feeling penyanyi profesional, atau aku berangan, atau aku korek hidung, atau aku cari coco crunch nak kunyah-kunyah, atau aku akan pandang orang sekeliling yang lalu lalang, berkepit dengan boipren, muke serius kerut-kerut baca buku (kalau aku dekat library). Or worst, kalau aku stadi dekat kolej, aku akan terus lompat ke katil yang hanya bersebelahan dengan meja stadi dan tido dengan nyenyaknye sambil peluk bantal.

Dari observation yang aku buat dulu, aku cuma mampu stadi selama 1 jam (membaca) dan akan tido selama 2 jam. Selagi tak cukup 2 jam, aku takkan bangun. Ni auto reset. Bukan sengaja sengaja taknak bangun.

So, can u guys imagine how hard I struggle to finish my study for 4 years with this syndrome? Tu belum lagi sebut yang stadi tapi tak ingat, yang dah hafal tapi bercampur dengan hafalan subjek lain. Duuuuh!

Sekarang ni, right now, yes right now! I am struggling myself to read all the documents my boss ask. Not only read, but I need to study the documents and create the new one that combine all the information contained in all documents that I need to study.

Paham ke idok?

Satu satu page. Menguap beribu kali dah. Nak bancuh Nescafe pekat, aku puasa. Rasa macam nak tampar diri sendiri je la.

Im a dead meat la kalau syndrome ni tak diubati.

*yawn* (-_____-!)

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..