Tuesday, June 26, 2012

yes I like baking and I am a Food Technologist =)

Assalamualaikum wbt

Disebabkan sekarang ni aku dah tak perlu bekerja malam dan weekend, aku kira aku ada banyak jugak waktu terluang terutama masa bulan Ramadhan nanti. Kalau bosan pun tak boleh nak makan. jadi aku ingin mendedikasikan diri aku melakukan perkara yang aku suka.

which is --> baking~

since aku takde cuti aritu, i think from February, aku dah sangat jarang memerah keringat kat dapur. sangat-sangat jarang. smpai aku sendiri dah terlupa, kalau masak megi bubuh sosej tu akan menambahkan kesedapan megi tersebut.

lepas ni, hujung minggu je cari aku kat dapur, hokey? =D


my passion with baking ni tek reti nak cite. boleh diibaratkan macam, kau minat giler kat sorang mamat kat tempat keje kau (kalau kau perempuan la), kau akan bersemangat hari-hari nak pegi keje. bukan sebab rajin sangat pun. tapi sebab nak mengusha mamat tu. kalau dia tak datang, kau akan resah gelisah, monyok sepanjang hari dan tak sabar nak menunggu hari esok. dan kau jugak sangat membenci hujung minggu.

jap, macam takde kene mengena je cite minat kat mamat, dengan passion aku.

ah senang cite nye, kalau aku pegi MPH mahupun POPULAR, aku dengan lajunya akan ke bahagian buku-buku masakan. dan kalau aku pegang buku baking, nescaya aku boleh terlupe nak makan. same case if i'm online and blogwalking to someone's blog, yang cite pasal cara buat kek. ho mai. leka dow.

dan rasa berkobar-kobar nak buat kek-kek yang terpapar tu, ibarat macam kau excited giler tunggu pakwe kau nak datang rumah nak meminang.

hah! betul! *macam la aku penah rase excited orang nak datang pinang aku*


lepas ni, mungkin blog ni akan penuh dengan gambar-gambar kek je. atau dessert. atau apa-apa makanan lah! I am a food technologist anyway~

wa. tak sabar nak tunggu gaji. nak shooping kat kedai jual bahan kek. (^_^)

tunggu...........

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..