Monday, June 18, 2012

dah lama rasa aku biarkan belog ni kosong.

Assalamualaikum wbt.

I don't have much time to update this blog lately, kan? ya la ho, saya bukan remaja lagi yang boleh hang over depan lappy with plenty of time. well, dulu mase aku student i have plenty of time to do that. and i kinda miss that moment. seriously!

insyaAllah, hujung bulan ni aku dah mula relaks sikit. dah takde lagi keje malam and weekend. insyaAllah. slow down kejap. kejap je kot. ntah la. tengok keadaan.

Keje-keje penting kat opis banyak yang dah setel. tunggu bulan pose lak untuk tambah bebanan keje. buat mase sekarang, dah boleh joget lambak kat opis disebabkan kelapangan masa. ok aku tipu yang tu.

dengar kata, bulan ni gaji ade increment. Alhamdulillah kalau betul. harapnya aku yang setahun jagung keje ni pun, merasa gak increment tu. amin =)

kalau dekat opis, i have to be serious with my work. cause i got a very strict boss. aku ni jenis yang cincai-cincai je. asal siap. sejak azali memang perangai aku camtu. kekadang nak cepaaat je. lepas tu, malas nak semak semula. kadang-kadang, malas nak tengok betul-betul, main agak-agak lepastu buat sukati.

disebabkan perangai aku yang macam tu lah, sejak 8 bulan keje kat sini, dah berpuluh kali aku kena marah sebab take things for granted.

dan disebabkan aku di'train' dengan 'belajar dari kesilapan', now I've become a very strict person and do works slowly to make sure everything in a right place, without any mistakes.

kerjaya ni banyak sangat create a new me.

kekadang, aku pun rimas dengan diri sendiri. kah kah kah.

aku rase la kan, ni hukum karma la. aku jenis yang amek mudah. sikit-sikit "takpe la". "tak kisah la". "takyah la". sekali bila keje, hamek kau! aku dapat bos yang saaaaaaaaaaaaaangat particular! aku asyik kena marah. padan muka. bile rase diri ini seorang officer yang loser, baru la nak buat keje betul-betul.

tapi akibatnya, keje aku siap dengan sangat lambat dan bila bos tanye, aku dengan selambanye jawab "belum siap lagi. kejap ek. tengah cek betul-betul."

=D


Ramadhan will come in a month. ape tugas kita sebagai hamba yang mengaku Islam?

Assalamualaikum.

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..