Monday, July 27, 2009

study dan kerja

hari ni hari isnin..27 julai..aku lepak2 je kt umah sebab u aku cuti..kes h1n1 la kot..tapi mlm ni aku kena g ngajo..
sekarang ni, aku dah ade 2 tanggungjawab..tanggungjawab sbg pelajar n pendidik. sonok gak mengajar ni..at last, impian aku tercapai..nk jadi cekgu..skg aku dah ade student yg panggil aku 'cekgu'..
life aku of course bertambah cbok..dari ari isnin sampai kames aku ngajo..means, pagi sampai ptg aku g kls..lab..assgmnt n sume keje2 u..mlm lak aku g kls tuition.. alhamdulillah setakat ni aku leh manage waktu aku dgn teratur..aku xleh la nk wat keje last2 minute g..sume keje2 aku kena settle kan cepat2..mlm pas blk dr tuition, dlm kul11 aku sampai kolej, trs tido ler..penat gler tu..huhuhu..
ha, aku ade 1 projek yg kena difikirkan skg..projek utk subjek ENT600 (technoentrepreneurship)..aku dpt idea utk wat sejadah yg leh tunjuk arah kiblat..maknanye, bile kite bentang sejadah tu, die akan secara automatik gerak n hala ke arah kiblat aka barat..tapi susah gak nk wat tu..klu sistem kompas, tunjuk arah utara n selatan je sebab guna magnet..so cmne aku nk wat supaya sejadah tu hala ke barat? klu magnet, mesti utara n selatan jer..haisy..aku bkn bdk electric n electronic..anybody yg tau? plis help me.....
ha, sekarang ni aku dlm proses mengasah blk ilmu taekwondo aku..gler lama da aku tinggal..aku kena berjaga2 skg..bos kt tmpt tuition aku tu laen mcm jer..gerun gak aku..tp setakat ni, aku masih boleh bersabo..klu die brani wat lebey2, aku xkn teragak2 nk hempok kepala die ngn pe2 jer yg aku dpt capai..gler psycho gak die..aku baru jer mula keje kot..dah nk ajak kuar, nk close n care..pe kejadahnye..tau la aku ni budak2 jer, tp jgn igt leh buli aku..x kire r bos ke sape ke..jgn igt aku nk ikut jer rentak die..no way! tp setakat ni aku leh tahan lagi..syg lak nk quit..aku da mula rapat ngn bdk2 student aku tu..tgk la cmne t..klu boleh bw bencana kt aku, ak akan angkat kaki..huh!
ramadhan bakal menjelma..harap2 umo aku masih pjg utk rasa ramadhan n syawal thn ni...amin...

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..